Pre zmenu o zmene
Tak sme sa rozhodli pre zmenu mobilného operátora. Presnejšie pre prechod od Orange do T-Mobile. Začalo to nádejne. Už po niekoľkých návštevách (fakt ich nebolo ani päť) predajných miest oboch operátorov a vypočutí si množstva často protichodných informácií o tom čo musíme spraviť, sme sa vybrali na dovolenku, kde sa nám v prímorskej pohode podarilo vykonštruovať z týchto informácií postup, ktorý by mal viesť k želanému cieľu. Hneď na začiatku septembra sme vyplnili potrebný formulár a v T-Mobile nás ubezpečili, že môžeme byť pokojní, rozhodne to nebude nejako rýchlo.
Napriek tomu už asi po týždni nám inkriminovaný mobil prestal fungovať. Stačilo však niekoľko telefonátov každému operátorovi a dozvedeli sme sa, že s našim číslom sa ale skutočne nič neudialo, čiže nie je dôvod, aby prestalo fungovať, a vlastne nám teda nevedia pomôcť. Potom sa však zrejme stal zázrak, lebo o pár hodín po telefonátoch číslo znovu fungovalo.
Nasledovala etapa potvrdzovacích sms a telefonátov, kde sme neustále opakovali, že naozaj chceme čo chceme a čo sme už potvrdili, že chceme. Túto komunikačnú etapu vystriedalo obdobie pokoja, v ktorom sme si predstavovali tímy ľudí u obidvoch operátorov, ako vo dne i v noci upravujú zložité technické zariadenia, ktoré vlastnia, aby dokázali zvládnuť túto extrémne náročnú, riskantnú a zriedkavú operáciu! Čo je proti tomu taký štart kozmickej lode, ktorý trvá sotva pár minút.
Naše predstavy však boli mylné. Po pár týždňoch sme v pochmúrnych podvečerných hodinách dostali sms, v ktorej nám Orange lakonicky oznámil, že naša žiadosť o prenos čísla bola stornovaná.
Ďalej to už veľmi skrátim. Dozvedeli sme sa, že sme žiadosť o prevod nepotvrdili – naše pokusy hovoriť o potvrdzujúcej komunikácii boli zmetené zo stola, pretože dokonalý informačný systém T-Mobilu ich mal zaznamenané len ako „poskytnutie informácie“. Celý proces sme začali od začiatku, od podania žiadosti. Opäť nám telefón po nejakom čase prestal fungovať, opäť sme sa dozvedeli, že ani jeden operátor s ním nič nespravil, opäť došlo k zázraku a po pár hodinách od týchto telefonátov, bol opäť funkčný.
Ukolísaných peknými októbrovými dňami, nás ako blesk zasiahla sms – Vaša žiadosť o prenos čísla bola stornovaná. Pre mňa je to jasný dôkaz, že v T-Mobile majú proces získavania nového klienta od konkurencie dokonale odskúšaný a beží naozaj bez odchýliek. A tak sme sa rozhodli, že už ho nebudeme testovať a vezmeme radšej všetky firemné telefóny k vode – niekde, kde je dosť kyslíka.
V takejto situácii si uvedomujem aké je to šťastie, že keď chcem zmeniť sám seba, záleží to iba na mne. A „človek“ by mal chcieť meniť sa, presnejšie - zlepšovať sa. Na prvý pohľad pozitívne myslenie - spokojnosť so sebou, skrýva pascu ustrnutia. Každý deň si preto polož otázku: čo som spravil(a) pre svoj ďalší rast, čo som sa naučil(a), k čomu som prispel(a)? Keďže teraz čítaš tento text, určite tvoj deň ešte neskončil. Takže sa na chvíľu zastav a rozhodni sa – aspoň jedna malá zmena k lepšiemu. Hneď teraz. Čo to bude?